mechanické práce

Provádíme

^

servisní prohlídky

^

výměny olejů, náplní, filtrů, kapalin

^

výměny tlumičů

^

seřízení geometrie vozu

^

kontroly podvozků

^

opravy podvozků

^

opravy brzd

^

výměny rozvodů

^

výměny zapalovacích svíček

^

výměny výfuků a jejich částí

^

montáže tažných zařízení

^

montáže zabezpečovacích zařízení

^

montáže handsfree

^

opravy motorů

^

generální opravy motorů

^

opravy převodovek

^

repase brzdových kotoučů a bubnů

^

a další...

Autoservis Dvořák provede profesionální péči o váš vůz. Používáme speciální přípravky, které jsou v dnešní době ke kvalitně odvedené práci bezpodmínečně nutné. Používáme náhradní díly kvalitativně srovnatelné s originálem

výměna rozvodů

Provádíme profesionální výměny rozvodových řemenů a řetězů motoru, včetně příslušenství. Používáme speciální přípravky a oficiální nastavovací Autodata. Výměnu a nastavení rozvodu motoru provádíme rychle a spolehlivě.

Co obnáší výměna rozvodového řemenu?

Většina lidí si pod pojmem výměna rozvodů představí pouze výměnu rozvodového řemenu či řetězu. Ve skutečnosti se ale mění (má měnit) mnohem více komponent s rozvody motoru souvisejících. Obvykle to jsou napínací a vodící kladky, vodní čerpadlo, případně hydraulický napínák a u rozvodových řetězů i vodící lišty řetězů a napínáky řetězů atd. Sada rozvodů má předepsaný interval výměny výrobcem vozidla. Pokud se vymění pouze řemen, nebo řetěz a ostatní komponenty ponecháme, znovu celý interval už nevydrží,  následky jsou fatální a opravy velice nákladné. 

Funkce rozvodů

Každé auto má buď řemenový, nebo řetězový rozvod (výjimečně i kombinovaný), kterým je ovládána synchronizace mezi vačkovou a klikovou hřídelí. Běžně je rozvody ovládáno i vstřikovací čerpadlo. Přeskočení nebo prasknutí řemene má obvykle za následek větší poškození motoru, proto se mu předchází preventivními výměnami a kvalitní údržbou. I samotné přeskočení řemene o jeden zub může způsobit velké problémy. Častěji než k praskání rozvodových řemenů dochází k zadření napínací nebo vodicí kladky, případně tekoucímu vodnímu čerpadlu, proto se doporučuje měnit celé sady rozvodů.

Interval výměny rozvodů

Výrobci předepisují u každého motoru zcela jiné intervaly pro výměny rozvodových dílů. Obecně ale platí, že řemeny dle výrobce vydrží 80 000 až 150 000 km / 10 let a řetězy se vytahají po 200 000 km, výjimečně i dříve, třeba 70 000km.

Oprava brzd

Jsme pracovištěm pro podvozkové a brzdové systémy moderních vozidel. Provádíme výměny brzdových kotoučů, výměny brzdových destiček, brzdičů, opravy i repase ostatních brzdových dílů včetně souvisejících komponent jako jsou ABS, senzory podélného a příčného zrychlení atd. Opravu brzd provádíme zpravidla v rámci jednoho dne.

Jak často měnit brzdové destičky?

Není stanovený žádný pevný interval, kdy by se měly měnit brzdové destičky. Je to velmi individuální. U destiček platí, že jejich tloušťka nesmí být tenčí než 2,5 mm (od kovové opěrné desky). Popraskaný, separovaný, spálený a vydrolený třecí materiál je důvodem pro okamžitou výměnu destiček.

Výměna brzdových kotoučů

Kotouče se mění, když jsou sjeté (opotřebené) pod úroveň danou výrobcem. Servisy šířku kotoučů měří mikrometrem. Na okrajích kotoučů nesmí být hrana, kotouč nesmí být popraskaný, zfialovělý atd. V těchto případech je důležité kotouče vyměnit. Všeobecně zažitou samozřejmostí je, že když se mění kotouče, dávají se i nové destičky a naopak. Je to z důvodu využití maximální brzdné plochy.

Výměna brzdové kapaliny

Doporučuje se provádět preventivně přibližně každé 3 roky, protože vstřebává vlhkost a ztrácí účinek. Brzdovou kapalinu kontrolujeme buď vizuálně její barvu a hustotu nebo bod varu (když je nižší než 170 °C , je nutné ji vyměnit). Výměna brzdové kapaliny bývá často zanedbávána, ale pro bezpečnost vozu je stejně důležitá jako kotouče, destičky a brzdiče.

Možné závady brzd

Mezi časté závady patří kromě běžného opotřebení destiček a kotoučů i tzv. kopání brzd (zvlněné kotouče). Projevuje se tak, že při sešlápnutí brzdového pedálu cítíte vibrace zpět do nohy nebo do volantu a někdy se klepe celé auto. Čím vyšší rychlost, tím vyšší intenzita. Zkroucené kotouče je třeba vyměnit, nebo zrepasovat pokud to dovolují rozměry předepsané výrobcem. Házivost kotoučů nebo nábojů lze změřit úchylkoměrem. Podle toho se pozná, jestli je špatný pouze kotouč nebo i náboj kola. Klasickou závadou je i pískání brzdových destiček, které může mít několik různých příčin

Dále provádíme

^

servisní prohlídky

^

výměny olejů, náplní, filtrů, kapalin

^

výměny tlumičů

^

seřízení geometrie vozu

^

kontroly podvozků

^

opravy podvozků

^

opravy brzd

^

výměny rozvodů

^

výměny zapalovacích svíček

^

výměny výfuků a jejich částí

^

montáže tažných zařízení

^

montáže zabezpečovacích zařízení

^

montáže handsfree

^

opravy motorů

^

generální opravy motorů

^

opravy převodovek

^

repase brzdových kotoučů a bubnů

^

a další...

Nechte zkontrolovat váš automobil odborníky. Vaše vozidlo odborně zkontrolujeme a opravíme.

Najdete nás

ONLINE REZERVACE

objednejte se online pomocí emailu

Kontakt

Zavolejte nám

+420 604 264 399

+420 777 308 060

KUTNÁ HORA

Slévárenská 308

284 01

autodilna.dvorak@centrum.cz

po - pá     8:00 - 16:00

So - Ne     zavřeno

mimo pracovní dobu lze po dohodě